[DFRI-listan] Tor-presentation hos länspolisens Stockholm IT-forensiska seminarium

Hej!

Idag presenterade jag Tor på "IT-forensiska dagen" (Stockholms län). Så
här såg mina slajds ut:

  https://svn.torproject.org/svn/projects/presentations/2012-05-24-Swedish-police-IT-forensics.pdf

Det var ca 50 personer närvarande. Jag drog över tiden (såklart) och
hann inte med så mycket frågor som jag hade velat. Men på det hela en
bra dag.

Peter Stuge skulle ha pratat Coreboot men fick tyvärr ställa in.
Magnus Bergman (Tridde) pratade IPv6.
En forensiker visade hur man läste och patchade RAM i en dator via
Firewire.
En forskare från Dalarnas högskola (?) pratade om fingeravtryck och
retinaskanning.