Re: [DFRI-listan] Känd från SvD

Torbjorn Granlund <tg@xxxxxxxxxx> wrote
Sun, 27 May 2012 16:10:55 +0200:

| http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bistand-gar-till-hemliga-natprojekt_7232403.svd

Jo, så är det.

Jag blev lite trött först eftersom jag spenderade rätt mycket tid på den
där intervjun och så plockar man ut "kapprustning" och "flyga under
radarn". Jag gillar inte militäriseringen av internets och borde sluta
att använda uttryck som kan användas på det viset.

Konflikten i att Sverige gärna vill att _andra_ länders medborgare skall
ha yttrandefrihet och säkerhet på nätet medan man stiftar lagar på
hemmaplan som ökar övervakningen är dock intressant.

Såg ni uppföljaren om att Amnesty är positiva?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/amnesty-positiva-till-it-bistand_7233155.svd