Re: [DFRI-listan] Analysera komersiell övervakningsprogramvara

Johan Berggren <jbn@xxxxxxxx> wrote
Mon, 17 Dec 2012 16:38:34 +0100:

| Jag skulle behöva sätta upp en dator i Sverige för att utföra denna
| forskning och kom att tänka på DFRI! Givetvis så kommer denna forskning
| att leverera publika resultat och rapporter.
|
| Tillsammans med mig kommer Morgan Marquis-Boire arbeta med detta. Morgan
| var bland annat den som analyserade och rapporterade om FinFisher, och
| hur den programvaran användes mot aktivister i Bahrain.

A.k.a. "headhntr". Grym snubbe.

| Se länkar nedan för mer information.
|
| Vad tycker ni? Skulle vi kunna använda DFRIs nätresurser för denna typ
| av forskning?

Jag tycker att det låter som den perfekta matchningen.

Vad jag förstår så kommer det inte att innebära någon direkt kostnad för
DFRI vad gäller nätutnyttjande? Det blir isf en fråga om plats, el och
kyla.