Re: [DFRI-listan] PGP nyckelserver

Stefan Petersen <spe@xxxxxxxxx> wrote
Mon, 18 Feb 2013 12:24:49 +0100:

| Det talades tidigare om tjänster som DFRI skulle kunna driva. Är en
| nyckelserver för PGP/GPG nåt man kan/vill/borde köra?

Ett projekt att sätta upp en sådan pågår. Det har stött på patrull pga
miljön som den skall köra i (ett s.k. jail i FreeBSD).  Nyckelservern
verkar ha svårt att köra där.

Jag har lagt till Fredrik till CC eftersom jag inte vet om han är på
listan. Han är en av dom som har jobbat med det här och kan kanske
sammanfatta av läget och förklara vad som behövs av oss andra för att
föra det framåt.