[DFRI-listan] Hur vet vi när vi är klara?

Alla vet vi vad vi är här för[1] samt vad vi som förening beslutat att arbeta mot[2].

Men ärligt talat, vad betyder det egentligen? Vad gör vi rent konkret?

Ovan nämnda är de vanligaste frågorna jag stöter på när jag försöker 'sälja' DFRI till vänner, bekanta och obekanta.

Ofta blir svaret lite kort eftertänksamt stapplande med indikationer på en önskan att kunna framföra en lista på 5 punkter eller liknande där jag är stensäker att vi vill göra en föränding. Jag försöker lista aktuella ämnen jag kommer ihåg diskuterats på mailinglistan och hitta en röd tråd som har med den lilla text som finns skriven på vilka vi är.

Det jag är ute efter, är nog inte säga att vi inte gör något, inte heller att säga att vi borde visa det mer För vi vet redan att vi gör saker och kan bli bättre på att visa det. Men jag är lite mer nyfiken på:
 - Var vill vi vara om 15 år?
 - Var vill vi vara om 5 år?
 - Vad är våra visioner?
 - Vad är våra mål?

Därför ställer jag frågan till er, ni andra, som sitter i samma situation som mig. Vad är eran syn på detta? Och hur kan vi mer förtydliga våran kollektiva vilja.

Inte föränn vi vet vad våra mål är, kan vi veta om vi uppnått våran vision. Och om vi, DFRI, inte behövs mer.
Så låt oss måla upp denna bild, för att ledsaga andra som undrar vad vi gör och hur de kan hjälpa till.

[1] https://www.dfri.se/
[2] https://www.dfri.se/stadgar/

--
/Alexander Rydekull