Re: [DFRI-listan] ACTA documents

Hej Jonas!

Tar arbetet med att begära ut dokument från EU-apparaten slut om vi får
ut några ACTA-dokument? Det verkar inte så troligt. Men vi hoppas att
sätta lite press på transparensen i kommande TAFTA-förhandlingar.

[TAFTA] står för Translatlantic Free Trade Area och är ett förslag på
frihandelsavtal mellan USA och EU (plus EFTA och NAFTA). Förhandlingarna
om detta drog igång, eller annonserades i alla fall, i mitten av
februari i år. Vi tror att TAFTA kommer riskera att strida mot
EU-fördraget på samma sätt som ACTA gjorde.

[TAFTA] https://en.wikipedia.org/wiki/TAFTA
[EDRi] http://edri.org/

Jonas Sissokho <jonas@xxxxxxxxxxxx> wrote
Sun, 03 Mar 2013 20:56:44 +0100: