Re: [DFRI-listan] pts-knappen nu till chrome

Eller besöka länken du skickade och klicka på "ZIP"-ikonen :-)

2013/5/20 Andreas Jonsson <andreas@xxxxxxxxx>

On 2013-05-19 11:42 PM, Johan Lundberg wrote:

> Jag testar den gärna.
>
> Mvh
> Johan

Okej! Härligt!

Det är lite klurigt att sätta igång. Chrome vägrar att installera grejer
som inte ligger i webstoren om man inte har developer mode på. Så här
måste man göra för att komma igång:

1. git clone https://github.com/torholm/pts.git
2. starta chrome
3. skriv in adressen chrome://extensions/
4. bocka i "developer mode"
5. välj "load unpacked extension"
6. Leta rätt på pts-katalogen, välj "chrome"-katalogen och tryck
ok/select eller vad nu knappen säger.

Om ni inte har git installerat så ska jag försöka lösa det på annat
sätt, typ göra en tarboll eller liknande.

mvh
/andreas

--
/Alexander Rydekull