Re: [DFRI-listan] I serien "verklighetens" Internet TM

OK. Snabbare än jag. : ) Håller på att skriva ett svar men är inte klar än. : )

/ Jonas

On 2013-06-29 00:42, Emil Tullstedt wrote:
Stack Exchange och Reddit fungerar ju väldigt bra faktiskt.. YouTube
mindre bra.

Reddit är faktiskt open-source.. och har ett API.. just sayin'

--
Emil Tullstedt

2013/6/29 Linus Nordberg <linus@xxxxxxxxxxx <mailto:linus@xxxxxxxxxxx>>

    Jonas Sissokho <jonas@xxxxxxxxxxxx <mailto:jonas@xxxxxxxxxxxx>> wrote
    Fri, 28 Jun 2013 23:29:08 +0200:

    | Det är lite synd men tiden då det gick att ha en funktion för att
    | kommentera som inte kräver inloggning/moderation/handpåläggning är nog
    | över (och det kanske tom är rimligt)?

    Jag tror fortfarande på "reputation-based systems". (Utan att ha någon
    egentlig erfarenhet utöver en del moderering av publika mejlinglistor.)

    Vad är det som gäller på den fronten idag? Fri programvara som går att
    integrera i sitt favoritsystem, såklart.