Re: Ang.: [DFRI-listan] TPP, IPR-kapitlet

On 11/14/2013 09:37 AM, Linus Nordberg wrote:
"Erik Josefsson" <erik.hjalmar.josefsson@xxxxxxxxx> wrote
Thu, 14 Nov 2013 09:31:38 +0100:

| Kryptofest? Var? När?

http://www.cryptoparty.in/sthlm

Aha! 21 November, kl 18 - 21, Konsthall C, Cigarrvägen 14, Hökarängen [karta].

Topp!

| Marcin, vi kanske kan börja skriva upp folkbildande frågor att ställa på mötet ?

Jag syftade på TTIP-mötet som du syftade på var en "Bra uppvärming inför Cryptoparty Sthlm 2013, take one!" som Marcin postade länk till.

Det uppvärmande TTIP-mötet är:
Date: Thursday November 21, 2013
Time: 16.00-17.30. Registration and coffee from 15.30.
http://www.ui.se/evenemang/the-transatlantic-trade-and-investment-partnership-negotiations
Alltså, precis som du skrev, en perfekt uppvärmning.

Så lets warm up!

Marcin, take one!
https://dfri.etherpad.mozilla.org/ttip-warm-up-20131121

Kryptopartyn handlar mer om att lära sig använda kryptoverktyg än politik.

Både Smári och Eben skulle nog protestera högljutt mot den formuleringen :-)

Smári sa sist (på FSCONS) nåt om "What needs to be done" i betydligt skarpare ordalag, och Eben avslutade JURI-hearingen med följande ord:
"Technology which does not serve human purposes, in the 21st century, serves inhuman purposes"
http://www.youtube.com/watch?v=FI1CoeqyD5o

mvh

//Erik