Re: [DFRI-listan] Dags att stämma FRA med flera

"Sven Ruin" <sven.ruin@xxxxxxxx> wrote
Mon, 3 Feb 2014 20:01:08 +0100:

Svenska: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5774768
Engelska: http://ccc.de/en/updates/2014/complaint

| Mitt förslag är att undersöka möjligheterna att göra motsvarande i Sverige i
| samarbete med någon annan organisation.

Ja. Undrar vilka lagar man kan ha brutit mot.

Vad jag förstår så har vi inte så mycket lag på det här området. Kanske
kan man börja i "För din och andras säkerhet" [1] där det finns en del
pekare. Om vi inte har Markus på listan kanske?

Mer om boken på [2][3][4].

[1] http://www.bokus.com/bok/9789176788660/for-din-och-andras-sakerhet-konstitutionella-proportionalitetskrav-och-sakerhetspolisens-preventiva-tvangsmedel/
[2] http://www.samfak.umu.se/om/aktuellt/nyhetsvisning/personliga-integriteten-offras-i-lagstiftningen-for-rikets-sakerhet.cid225336
[3] http://skyddosakerhet.se/nyheter/personlig-integritet-offras-i-lagstiftning-for-rikets-sakerhet/