[DFRI-listan] ISDS och facket

Hej hej listan!

Jag har precis lärt mig om ISDS (relevant för TTIP och CETA som är runt
hörnet), och LO har tydligen tagit ställning nu, med ett tydligt emot,
iaf i TTIP fallet.

Goda nyheter om man ogillar ISDS mao.

Kan dock vara så att jag inte har någon aning om vad som eg händer
eftersom jag baserar det på vad jag läst på isds-bloggen och ttippen.se.

http://ttippen.se/2014/10/22/lo-basen-vi-offrar-ttip-om-inte-isds-stryks/

Roligt att ( till stockholms handelskammares stora tårar) economist
slängt ur sig en kort och ganska bra(imo) artikel om det hela:

http://www.economist.com/news/leaders/21623674-protections-foreign-investors-are-not-horror-critics-claim-they-could-be-improved

/andreas