[DFRI-listan] Privacy-konferens i Bryssel

Hej listan!

På tisdag och onsdag nästa vecka anordnar EU-parlamentet en tvådagars
konferens/workshop med titeln "Protecting online privacy by enhancing IT
security and strengthening EU IT capabilities" [1] som jag tror kommer
bli mycket intressant.

[1] http://www.europarl.europa.eu/stoa/cms/cache/offonce/home/events/workshops/privacy

Anledningen till att jag tror att det här är något att bry sig om är
deltagarlistan [2] som innehåller många personer som kan något,
bl.a. Jacob Appelbaum, Joanna Rutkowska, Chris Soghoian, Susan Landau,
Seda Gürses, Karsten Nohl, Frank Rieger, George Danezis, Steven Murdoch,
Christian Grothoff, Claudia Diaz, Paul Syverson, Daniel J. Bernstein,
Stephen Farrell, Ian Goldberg.

[2] http://www.europarl.europa.eu/stoa/webdav/site/cms/shared/2_events/workshops/2015/20151208/List%20of%20participants_01-12-2015.pdf