Re: [DFRI-listan] Problemet med massövervakning del två, lördag 21/3 11:00

Hej Haro!

Jag kommer inte att kunna hålla den planerade och inställda
presentationen just på lördag men vi kan börja planera för ett senare
datum, per digitala hjälpmedel.

Vad gäller Zoom så skulle jag vilja undvika att propagera för den genom
att hålla ett DFRI-föredrag på den plattformen. Det är inte en öppen
lösning (fri programvara), företaget hanterar inte säkerhetsfrågor på
ett ansvarsfullt sätt och tjänsten ser inte direkt ut att ha användarens
bästa för ögonen. Går det att välja bättre?

Vi kanske kan prova att använda Jitsi Meet [1] istället? Är det någon
som har erfarenhet av Jitsi i lite större sammanhang? Som användare
eller drift av tjänsten.

[1] https://jitsi.org/

Haro de Grauw <me@xxxxxxx> wrote
Tue, 17 Mar 2020 00:45:06 +0100: