[DFRI-listan] Ny civic tech podcast, "Ready, Set, Civic Tech"

Hallå!

Nu är podden "Ready, Set, Civic Tech" publicerad, som jag har jobbat tillsammans med civictech.se under vintern. Just nu finns det 3 avsnitt och i;

första avsnittet pratar vi övergripande om vad civic tech är, samt så får vi höra en intervju med Pierre Mesure om civic tech i Sverige och i Frankrike.

I andra och tredje avsnittet får vi höra intervjuer från diverse personer inom civic tech i Sverige, samt en intervju med VINNOVA och om deras civic tech utlysning.

Lyssna här:

Spotify: https://spoti.fi/38dQ8cZ

Acast: https://shows.acast.com/readysetcivictech

RSS och nedladdning: https://feeds.acast.com/public/shows/readysetcivictech

Jingel: Linnéa Duran, https://soundcloud.com/magaly_swe
Musik: Sakrecoer,
https://sakrecoer.com/ CC-BY-NC-SA

I kommande avsnitt kommer vi prata mer om ”big tech” och om hur civic tech kan komplettera och hjälpa samhällen. Om du har initiativ och projekt som passar in under civic tech, eller vill bli involverad på ett eller annat sätt, kontakta mig gärna!

Bästa,

Elenor Weijmar