[DFRI-listan] Sökes: Digital säkerhetsexpert

Hej!

Till mitt team på Civil rights defenders söker jag en digital säkerhetsexpert på deltid under minst ett år. Tjänsten fokuserar på att hjälpa våra partners - aktivister i diktaturer - att undvika övervakning och censur.

Mer information om tjänsten finns på länken nedan men jag svarar också gärna på frågor, antingen på listan eller enskilt.

Dela gärna länken till relevanta bekanta. Vårt huvudkontor är i Sthlm men jag ser inga problem med remote-arbete oavsett var i världen man är.

https://join.crd.org/jobs/1113336-protection-officer-digital-security-to-civil-rights-defenders