Re: [DFRI-listan] ang kodningsutbildningen i skolan

Det är ju helt rätt även om det kanske är politiker, utbildningsdepartementet och några till som behöver utbildas i vad öppen källkodsrörelsen egentligen handlar om även om det delvis är en annan fråga. Själv fick jag en rudimentär 2 timmars ”kurs” i basic i struntskolan av en lärare som läste det han skulle säga ur ett häfte. Frågor kunde han inte svara på. Men det väckte intresset hos mig. Jag vet inte hur det är idag?
--
 Skickad med Tutanota, den säkra reklamfria e-posttjänsten.

15 feb. 2022 15:18 av mikael.odhage@xxxxxxxxxxx: