[DFRI-listan] SIF12 Side event

Hej Dfri!

Först och främst vill jag lite lagom ödmjukt tacka er för att ni finns.
Hörde även om både ert inträde i Edri och era kontakter med Effi, och
jag tror helt och fullt att vår gemensamma framtid blir sk "bättre".

Ang snart stundande SIF12, dock. Det har dykt upp en lista på side
events på konferenssiten, som ni säkert redan sett -
http://www.stockholminternetforum.se/side-events/ - och i mitt huvud
finns det en del överlapp. Jag är engagerad i "Challenges of Net
Activism: Organization, Tactics, Infrastructure" tillsammans med Alberto
Escudero-Pascual, och förutom er finns också Global Voices och kanske
även Silc som arrangerar event på _ungefär_ samma tema. Typ
"nätaktivism-ish" från lite olika vinklar.

Jag tar gärna mothugg på det här, men ur mitt perspektiv känns fyra
intressanta events som dessa som rätt mycket - särskilt som jag tror att
det finns parallella spår som skulle må bra av att diskuteras ihop. Inte
minst för att det skulle ta rätt mycket tid i anspråk att försöka finnas
på alla fyra för att kretsarna ska kunna mötas.

Jag och Alberto har förslagit för Global Voices att på något sätt jämka
ihop våra programpunkter till en. De har dock vänligt men bestämt sagt
nej. Jag tänkte därför höra med er om ni haft liknande funderingar som
vi, eller om vi är helt ute och cyklar.

Mer konkret: Har ni tänkt att er side event är en ren TOR tech workshop
eller finns det utrymme för att diskutera även något bredare frågor? Om
så är fallet skulle vi nämligen vara mer än intresserade av att kroka på
er. Eventuellt kan man ju då också be att få något förlängd tid.

Öppen fråga, men tänkte bolla den till er. Ni känns mest som vi.

/Marcin

--
Marcin de Kaminski: Internet researcher, adviser, analyst

Phone: 0768-045151 (Int: 0046768045151)
WWW: http://www.dekaminski.se
Twitter: http://twitter.com/dekaminski