Re: [DFRI-listan] Skicka påminnelser till medlemmar som snart inte är medlemmar längre?

On Sep 6, 2012, at 5:02 PM, Linus Nordberg wrote:
> Hej!
>
> Igår gick mitt och JN:s medlemskap ut. DFRI har alltså haft medlemmar i
> mer än ett år!
>
> Om 19 dagar har det gått ett år sedan den första icke styrelsemedlemmen
> betalade sitt medlemskap. Skall vi skicka ut påminnelse per e-post?
>
> Jag har funderat på att skicka ut ett mejl när det är två veckor
> kvar. Där skriver vi "om 14 dagar tar ditt medlemskap i :DFRI slut", "så
> här förnyar du " och "vi skickar en till påminnelse på dagen, sen
> raderar vi din e-postadress ur vårt medlemsregister".

> [...]

Det kan bli en slags evighetsdiskussion, men har vi rullande medlemsskap eller medlemsskap per år? Jag har ett vagt minne att vi diskuterade medlemsavgifterna i början med att om vi betalar under sena 2011 så bjuder vi på 2012 också. Någon som minns, eller har det i ett protokoll?