Re: [DFRI-listan] Skicka påminnelser till medlemmar som snart inte är medlemmar längre?

Patrik Wallström <pawal@xxxxxxxxx> wrote
Thu, 6 Sep 2012 18:20:05 +0200:

| Det kan bli en slags evighetsdiskussion, men har vi rullande medlemsskap eller medlemsskap per år? Jag har ett vagt minne att vi diskuterade medlemsavgifterna i början med att om vi betalar under sena 2011 så bjuder vi på 2012 också. Någon som minns, eller har det i ett protokoll?

Du har rätt. Vi har medlemskap per kalenderår. 1/1 2013 är dagen då vi
har 0 medlemmar såvida vi inte får in några nya inbetalningar av
medlemsavgift innan dess. Tack. (Hittar det inte i något protokoll.)

Så jag formulerar om frågan lite: Skall vi spamma folk i mitten av
december och påminna dom om att deras medlemskap löper ut vid
årsskiftet?

Om så, skall vi skicka ett brev runt den 15:e och ytterligare ett,
ajdöbrev, strax efter nyår till dom som inte har registrerats för ny
betalning?

Det hela är inte så akut. Vi kan vänta med beslut ett tag. Men jag vill
gärna höra om det är någon som tycker att det känns gamigt att mejla
till medlemmar som är på väg att ramla ut.