[DFRI-listan] OpenID

Ni frågade efter nya projekt som DFRI skulle kunna engagera sig i...

Jag har inte fördjupat mig ALLS i följande, utan hasplar bara ur mig det som ett potentiellt förslag:

I brist på bra single-sign-on-lösningar verkar det som att allt fler företag/siter börjar använda Facebook som single-sign-on-lösning.
Jag har ingen aning om hur bra/dåligt detta är, men det känns måttligt bra med tanke på all den info om den inloggande personen som antagligen görs tillgänglig till den frågande parten.

Om Facebook-single-sign-on är ont och dåligt kanske DFRI på något sätt kan motverka detta genom att promota OpenID? (se http://openid.net/ och http://en.wikipedia.org/wiki/OpenID)

/Elof