[DFRI-listan] "Hur-är-min-privacy"-tjänst?

Hej listan!

Jag har pratat med webutvecklare i några timmar idag. Presenterade Tor
och pratade privacy. Dom är intresserade av hur man kan kolla sin nya
fina websida med avseende på privacy. Finns det några sådana tjänster
som är vettiga?

PTS har en "hitta kakor" men det finns ju mycket annat man kan kolla på
en websajt. Saker jag kommer på såhär direkt nu är

- funkar ssl?
- är det mycket "utlänkar" som berättar för andra vad jag surfar på?
- hur illa är dom? facebook-gilla är kanske värre än en mindre aktör?
- faller den tillbaka snyggt om man har javascript avslaget?

Jag vet inte om det ens går att göra något sådant. Vad tror ni som kan
nåt om web?

Kaktestet finns på http://e-tjanster.pts.se/internet/kakor/
SSL testar man visst på https://www.ssllabs.com/ssltest/index.html