Re: [DFRI-listan] Fråga om att retwittra till mobiler

> Hej!
>
> Lite bakgrund om problemet vore intressant. Varför är det
> omöjligt att följa vad som händer?
> Fungerar Tor på Kuba?

Som jag förstår det så är internetaccess i stor svårt att komma över på Kuba.

SMS skickas ju i klartext så värt att ha det i åtanke (och viktigt att individerna som använder smstjänsten är medvetna om att de är övervakade).
Finns lite projekt som fungerar väldigt bra för att ta emot och skicka krypterade sms: https://github.com/whispersystems/textsecure
Dock kräver detta dels en android telefon och dels möjlighet att ladda ner App;en. Kan ju även dra till sig uppmärksamhet om man tar emot krypterade SMS.

Christopher Käck
christopher.kack@xxxxxxxxx

PGP key can be found on http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=vindex&search=0x2BF87B78DAA492F4