Re: [DFRI-listan] I serien "verklighetens" Internet TM

Jonas Sissokho <jonas@xxxxxxxxxxxx> wrote
Sat, 29 Jun 2013 00:53:19 +0200:

| Min tanke/farhåga är: visst den som skriver bästa algoritmen kan
| filtrera bäst men är det inte ett problem om DFRI har det som grund
| för vem som ska eller inte ska få kommentera? Eller är det inte ett
| problem?

Jag vet inte om jag förstår frågan riktigt men jag kan säga vad jag
tycker i frågan vem som skall kunna kommentera på DFRI:s blog.

En blogg där endast medlemmar kan kommentera är inte bra alls. Jag vill
ha en blogg där alla kan kommentera, förmodererat för den som inte kan
visa upp någonting som tyder på "låg risk för att vara spammare". Jag
tror att vi tillsammans kan klara av att moderera spam. En [reCAPTCHA]
eller två kanske hjälper något?

[reCAPTCHA] https://en.wikipedia.org/wiki/ReCAPTCHA