Re: [DFRI-listan] I serien "verklighetens" Internet TM

Vill ju helst slippa undan min egenkomponerande ämnesrad men jag vill samtidigt tro att problematiken/frågan gäller:

Rätt beslut men det är lite nedslående oavsett realitet enl. min mening.

Det finns ett kommersiellt intresse.
Det är automatiserat.
Det finns inget som helst intresse att bekämpa det.
Det är trafikdrivande och data är data oavsett om det är skräp eller inte.

Som jag sagt tidigare: det är en Wordpress-baserad sida med runt 150 (unika) besök i månaden och numer 1500 SPAM-kommenterar "and rising"...

/Jonas

PS. Misstänker att det hela blivit rätt "off-topic" nu. Intentionen var att ta upp ett "jordnära" ämne på listan men jag vet inte om jag vill gödsla den med dem för det... : )