Re: [DFRI-listan] Fwd: privacy friendly alternative to google search engine

Eirk,

Ser suspekt ut, och kass namn för sökmotor till att börja med.

Baserat i NL:  +1
Text på förstasidan: "Take a deep breath. You're safe here":  -1
Har servrar i USA: -1
Ej compliant med iaf svenska cookie-lagen: -1
Påstår sig ej spåra användare via varken IP-adresser, agent eller
cookies: +1

"Our Privacy Policy is routinely being confirmd by Europrise, the
European Privacy Seal": ±0.  Aldrig hört talas om Europrise.
Letar lite och hittar
https://www.european-privacy-seal.eu/about-europrise
Backat av EC: -1  (? :) )
Och de skriver "EuroPriSe" på sidan:  -1
Har ett utförligt criteria-dokument:
https://www.european-privacy-seal.eu/criteria/EuroPriSe%20Criteria%
202011-11.pdf

Landar totalt på minus efter denna väldigt vetenskapliga och objektiva
undersökningen... någon bättre motiverad kan kanske ta vid, eller om
någon redan vet massa om motorn, dela med sig.

För mig har vi en helt okänd sökmotor med en massa claims, kontra kända
men också ägda sökmotorer.

Intressant med rörelse inom det här området dock, och något europeiskt.

/M