Ang.: [DFRI-listan] Tvingande regel att vidarebefordra e-post

Exakt. Och medan det för telefonnummer är relevant är det helt feltänkt för e-post. Bra om du skickar in den frågan i rätt riktning. /amel

Skickat från min HTC

----- Reply message -----
Från: "Erik Josefsson" <erik.hjalmar.josefsson@xxxxxxxxx>
Till: "listan@xxxxxxxxxxxxx" <listan@xxxxxxxxxxxxx>
Rubrik: [DFRI-listan] Tvingande regel att vidarebefordra e-post
Datum: ons, sep 4, 2013 14:23

Låter som om man kopierat tanken på att man ska kunna ha kvar sitt telefonnummer när man byter telefonbolag.

Jag har flyttat runt både mitt belgiska och mitt svenska nummer en del, så just det är inte så dumt tycker jag.

Men dom menar alltså att om jag har fått erik.josfesson@xxxxxxxxx av Telia så ska jag inte behöva byta till erik.josfesson@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx bara för att jag byter internetleverantör?

Låter spännande med den där fläkten :-)

Btw, låt mig än en gång påminna om att jag kan erbjuda den finfina tjänsten "MEP-fråga". Ibland blir dom riktigt bra och då kan det hända att nån folkvald förbarmar sig och ställer den till Kommissionen, språkrör som dom ska vara för folket.

Typ så här, fast kanske lite mer text:
Subject: Fire in the attic?
Question:  What are you going to do about people with SPF[1]?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework
//Erik