Re: [DFRI-listan] Kanske uppenbart (men inte för mig)?

Hej!

Det kan jag göra... men som min ämnesrad antyder kände jag inte till det (med största sannolikhet borde jag ha gjort det och måste se till att läsa det finstilta mer noggrant).

> Om jag kommer ihåg rätt (Linus, rätta mig här) så är tanken med att
> listan är publik att vi vill kunna vara tillförlitliga och ta ansvar
> för vad vi gör...
Gott nog och ett initiativ jag stödjer som medlem!

Tycks dock vara nya tider i antågande. Att diskutera krypteringsstrategier och samtidigt ha en alla-spjäll-öppna e-postlista känns lite problematiskt, åtminstone för mig.

Kanske en uppdelning i en intern DFRI-lista och en publik kommunikélista kan vara att överväga?

Jag personligen vill mycket gärna veta i vilket "forum" jag yttrar mig i.

Mina 50-öre, åh nej det finns inga 50-öringar längre... ; )

/Jonas

On 2013-09-15 22:48, Emil Tullstedt wrote:
Skaffa  en mailadress som inte innehåller ditt namn är nog bästa du kan
göra i dagsläget. Det här är en publik lista, och som sådan så är det
arkiverad, dels av oss (på
http://dir.gmane.org/gmane.org.user-groups.dfri ) och möjligen av
andra som vi inte känner också. Jag tror att vi kanske borde
förtydliga att listan inte är särskilt anonym eller privat dock.

Om jag kommer ihåg rätt (Linus, rätta mig här) så är tanken med att
listan är publik att vi vill kunna vara tillförlitliga och ta ansvar
för vad vi gör, därför är huvudkanalerna för kommunikation helt öppna
(IRCen #dfri_se på OFTC och listan, här). Är det något du vill sprida
till listan utan att behöva ha ditt namn vid det, så kan du alltid
maila till dfri@xxxxxxx som inte är publik och be att någon där lägger
ut på listan :)

Ha det bra
--
Emil Tullstedt

2013/9/15 Jonas Sissokho <jonas@xxxxxxxxxxxx>:
Hej listan!

Jag blev förvånad över att hitta min egenstartade och kanske inte helt
lyckade namngivna tråd publikt och även om jag alltid (försöker) stå för
mina åsikter så är jag inte helt säker på att jag vill att mitt fullständiga
namn publiceras på det sättet (ev. 1997 men def. inte nu).

http://www.mail-archive.com/listan@xxxxxxxxxxxxx/msg00476.html

Tankar, synpunkter fr. listan och då i synnerhet i fråga om
anonymitet/integritet och nylig diskussion ang. möjlighet att lämna
kommenterar på kommande dfri forum?

Men... åh nej, det här bidraget kommer och bli indexerbart i all evighet...
; )

/Jonas