Re: [DFRI-listan] Internets styrning - MSism

Tack Emil, en bra början, men som du säger: "Världen är komplicerad".

Poul-Henning Kamp uttrycker asymmetrin jag oroar mig för och det du
kallar "tankeleken att det blir en ekonomisk snefördelning" i
FOSDEM-föredraget:

   NSA operation ORCHESTRA: Annual Status Report

http://video.fosdem.org/2014/Janson/Sunday/NSA_operation_ORCHESTRA_Annual_Status_Report.webm

Han säger på slutet "with one billion dollars of budget to collect
information, we are not going to be able to stand up to that with any
kind of technical solution".

Väldigt roligt och väldigt allvarligt föredrag.

//Erik