[DFRI-listan] MeraKrypto i Göteborg 8 April!

Hej listan!

Det händer grejer i Göteborg den 8:e April.
Allt tack vare Olle Johansson.

--8<---------------cut here---------------start------------->8---
Hej!

Den 8 april kör vi #MeraKrypto-seminarie i Göteborg hos Knowit!

#MeraKrypto är en samverkan mellan SNUS, ISOC-SE, DFRI och Sunet. Vi
har haft flera aktiviteter i Stockholm och vill nu starta på flera
orter. Vi startade det här projektet för att på något sätt skapa grund
för förändring på svenska Internet - vi behöver mer krypto, mer
konfidentialitet och mer integritet. För att något ska hända behöver
vi nå nätverkstekniker, systemadministratörer och utvecklare. Alla
behöver förstå grunderna och jobba för förändring.

På det första mötet i Göteborg pratar jag, Jakob Schlyter och Per-Erik
Eriksson. Det blir en bra kväll, med många möjligheter till frågor och
diskussion. Mitt föredrag kommer vara på grundläggande nivå, så du
behöver inte ha avancerade förkunskaper för att komma - bara ett
intresse för frågan. Jakob börjar på en liten högre nivå för att ge
dig som redan kan lite om TLS något att bita i.

Anmäl dig på http://www.meetup.com/MeraKrypto-Goteborg/events/221208169/ nu!

Jag hoppas att vi kan hitta en grupp som fortsätter att ordna möten och tjöta TLS och nätverkssäkerhet i Götet!

Kryptohälsningar
/Olle

PS. Sprid gärna länken till vänner, kollegor och andra intresserade. Tack!

Arkiv: http://dir.gmane.org/gmane.org.user-groups.dfri
Listpolicy: https://www.dfri.se/regler-for-listan