Re: [DFRI-listan] WiFi övervakningen i Västerås bryter mot lagen

Jag har varit i kontakt med DI några gånger senaste månaderna för att
höra hur det går. Förra veckan blev de irriterade på mig och sa att det
läggs upp på hemsidan när beslutet tagits, så det lär väl komma upp snart.

Förhoppningsvis så ser Bumbee till att bättra på tekniken (ordentlig
avidentifiering, opt-in, säkerhetsåtgärder) så att man kan använda datan
men gör det på ett schysst och korrekt sätt istället. Ska bli intressant
att se.

--
Jacob Dexe
Researcher Public Policy & ICT