[DFRI-listan] Kontakt med Ekot?

Informationsklass: Sveriges Radio Intern

Hej DFRI!

Jag är nybliven teknikreporter på Ekot och tänkte kolla om någon/några av er vill hjälpa med en grej.

Lagen om hemlig dataavlyssning i Sverige väntas gå igenom riksdagen om två veckor och inför det tänkte jag att några av Ekots större program (P1 Morgon/Studio ett) borde lyfta saken.

Därför behöver jag hjälp med två saker:

-          Finns det nån talesperson eller så som skulle vilja utveckla hur ni ser på lagförslaget?

-          Finns det någon av er på listan som skulle vilja medverka i ett reportage? Jag tänker mig att vi träffas och att jag bandar när du/ni visar mig hur ni gör för att skydda er integritet. Det jag framförallt kommer fråga om är varför det här är viktigt för er. Obs att ni kommer behöva medverka med för- och efternamn.

Hör gärna av er! Jag finns på denna mejl eller via Signal på 073 694 76 82.

/Sven

SVEN CARLSSON

TEKNIKREPORTER / EKOT

073 694 76 82