[DFRI-listan] Darknet/Darkweb - Felaktiga/korrekta namn och etiketter?

Hej DFRI-listan!

Behövs det utbildning av journalister, politiker och allmänheten kring
detta? Vad kan göras? Någon som har tips på finansieringskällor?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kim-ar-en-av-tusentals-svenskar-pa-darknet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-om-darknet

Ser ofta benämningarna Darknet och Darkweb men sällan något om den
faktiska tekniken de talar om. Finns det t.ex. en teknik de syftar på
men inte säger namnet till? Jag har mina antaganden om olika
kandidat-tekniker.

Mvh,
Mattias

Arkiv: https://lists.dfri.se/listan/