Re: [DFRI-listan] Domstolsverket blockar Tor

Låter mycket rimligt tycker jag. Jag undrar också om det, jag har förstått lagen som att det fysiskt ska gå att besöka anonymt vid t.ex. utlämning av allmän handling i pappersform. Inte säker på att detta går vid alla myndigheter om de har upprättat kameraövervakning vid t.ex. receptioner. Anonymiteten borde väl kunna gälla vid "digitala besök" hos myndigheten och deras hemsida också, oavsett IP.

Jag har lust att göra 1-2 anmälningar apropå Tor-blockeringen och kring att det inte går att få ut en allmän handling anonymt. Men som du föreslår skulle jag behöva hjälp med själva formuleringarna. En kollaborativ Etherpad vore nog bra för att skriva ihop något. Kan återkomma till dem som vill mejla mig och hjälpa till.

Mvh,
Mattias