Re: [DFRI-listan] Filter i FB-chat

24 apr 2012 kl. 10.01 skrev Linus Nordberg:

> Hej!
>
> En tråd på libtech [1] säger att

Ah.

> - en artikel i Guardian om tvshack.net rapporterar att "dela-knappen" i
>  FB inte låter dig dela länken till artikeln för att den innehåller
>  "tvshack.net" [2]

Det stämmer inte. Testade både att posta och dela en artikel ur The Guardian som innehöll "tvshack.net" på flera ställen.

> - [3] förut inte gick att få igenom i chatten men nu har börjat göra det igen

Det verkar så.

> - "links to The Pirate Bay" inte gick att "prata om" ("talk about")

Med tanke på ovan verkar det inte sannolikt. Men utan att kunna något ingående om hur FB:s backend funkar så kanske de kan sätta restriktioner för särskilda grupper ("möten") där mycket piratande diskutterats och delats.

/Mvh
/Hasse