Re: [DFRI-listan] DFRI-tjänst

Martin Millnert <martin@xxxxxxxxxxx> wrote
Sun, 27 Jan 2013 19:47:13 +0100:

| en av de tjänster som DFRI vill göra är sekundär-DNS för medlemmar:
| https://dfri.se/ideer/ - "Sekundär DNS för medlemmar - jn, linus"
|
| I brist på account-creation password på wikin vill jag iaf lägga till
| mitt namn till den listan.

Prova igen. (Vi lade till lösenordsskydd för skapande av konton i
samband med ett säkerhetshål i ikiwiki. Borttaget nu.)

| Jag erbjuder mig också att konfigurera en bind9 på någon lämplig server
| för ändamålet, om det inte har gjorts ännu.  Det tar inte särskilt många
| minuter. :)

Det är mindre av en teknisk fråga och mer det att vi har fastnat i
punkten "skall dfri driva tjänster? isf vilka och för vem?" och den
punkten har växt. Vi skall diskutera den i kväll på mötet hoppas jag.