Re: [DFRI-listan] SV: [DFRI-listan] slut på smsköp med mobilen :(

On Mon, 2013-02-18 at 21:05 +0100, Robert Malmgren wrote:
<snip>

> Jag undrar hur "betaltjänstföretag skall kunna identifiera sin kund" när
> jag på nätet köper mina cyberdumheter via SpendOns kontaktkort
> (http://www.spendon.se/Information/).
>
> ....Speciellt om något ombud jag betalt cash sedan i sin tur köpt det
> med kontanter i en pressbyrå.
>
> --r

Det är väl lite som med IT-säk; lagom svårt, så bara vanliga oskyldiga
svenssons får slösa bort sitt [privat]liv, medans skurkarna problemfritt
kan manövrera osedda. Och samtidigt råkar någon väl insyltad org. som
t.ex. "betaltjänstleverantör" få ett saftigt kontrakt.
(Den vanliga blueprinten för hur man gör ett business case av rädsla för
bogeymannen med "dumma" medborgare som kassako?)

;)

/M