Re: [DFRI-listan] Cookielagen / PTS-Rapport semi-public beta!

Hej,

> Halå!
> Uppdaterat till v 0.6
>
> Förändringar är att vi *** ut värdet på alla cookies så att PTS inte av
> misstag får någon privat information av någon oförsiktig användare.

hmm... om jag går till aftonbladet.se och trycker PTS-knappen så får jag

X-AB-Device-Type=*******; s_cc=****; s_sq=*************;
__utma=******************************************************;
__utmb=*************************; __utmc=*********;
__utmz=**********************************************************************;
s_vi=********************************************; member_type=*;
rsi_segs=********; npario_segs=

som kakor. Om jag vore en handläggare av PTS jag vore (förmodligen)
förvirrat: Vad betyder "*"? Och varför finns det ingen sådan hos den
sista kakan (kanske det gick någonting fel när användaren skickade mejlet)?
För att kakavärdet spelar ingen roll alls, varför kunde man inte skickar
endast namnet:

"Här följer de kakor som www.aftonbladet.se valt att utan samtycke lagra
på min terminalutrustning:

X-AB-Device-Type;
s_cc;
s_sq;
__utma;
__utmb;
__utmc;
__utmz;
s_vi;
member_type;
rsi_segs;
npario_segs"

Då behövs det inget inlägg i FAQ:n ang. "*". Och det blir ingen
förvirring om det finns ingen "*" (eller kakor med jätteolikt "*" antal,
typ 'foo="*";
bar="**************************************************************************************************************";).

> också uppdaterat versionen till att vara compat upp till ff22.

Det fungerar faktiskt med Firefox 23 också. Men! Fortfarande försvinner
PTS-knappen om jag startar Firefox om. Dvs. den är inte i navbar:ens
currentSet längre i sådan fall.

Georg

--
eMail:       g.koppen@xxxxxxxxx
PGP/GPG:     8BC5 21EC F35B 28FC DFA8  A3BE AC3D 3FC8 D936 B338

Jabber:      groeg@xxxxxxxxxx
OTR-Abdruck: ACCB0DA9 4D353BF8 642CB1F2 E33F4EAB 570F7823

JonDos GmbH
Firmensitz: Bruderwöhrdstraße 15b, 93055 Regensburg
Registergericht: Amtsgericht Regensburg, HRB 10532
Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: DE814839010
Geschäftsführer: Rolf Wendolsky, Thomas Dumler