Re: [DFRI-listan] Fwd: Perl, regexps and dreamscraping (DebianParl)

On Wed, 08 May 2013, Erik Josefsson wrote:

> Det här kanske är lite intressant för listan också. Jonas har just kodat
> (se nedan) så att det går att läsa diffar mellan förslaget från rådet
> och kommissionens ursprungliga förslag. Här är ett delresultat:
>
>     http://erikjosefsson.eu/sites/default/files/consent.html
>
> Nu råkade det bli en diff om consent som exempel. Hoppas kunna göra
> mera/flera imorgon.

Jag har inte riktigt haft tid att läsa mail på länge. Men det här är
ett intressant verktyg. Jag har jobbat litegrann med att ta fram ett
liknande verktyg som bygger på wdiff. Men jag har inte sett att någon
har satt upp en ordentlig webbtjänst som faktiskt fungerar precis som
man vill. Det vore fantastiskt om detta blev ett sånt verktyg där man
kan hälla in Word, HTML eller whatever, och få ut wdiffar på det här
sättet.