Re: [DFRI-listan] Databas över myndigheter

Hej!

Vi pratar för närvarande inte om att låta DFRI driva Creeper utan om en
lista över IP-block som används av myndigheter, svenska som utländska.

Creeper är en av många tjänster som har användning för en sådan
lista. Informationen är publik men inte lättillgänglig, särskilt inte
med hög kvalitet över tid.

Att verka för att en sådan lista skapas och framför allt underhålls ser
jag som en del i utjämningen av dagens obalans i vem som har tillgång
till information om internet.

Martin Millnert <martin@xxxxxxxxxxx> wrote
Wed, 29 May 2013 12:29:13 +0200: