[DFRI-listan] Journalist som söker kontakt inför ett radioinslag om PRISM

Halloj,

Jag blev precis uppringd av en journalist från P4 Extra som skall göra
ett inslag i eftermiddag som belyser  hur detta drabbar "vanliga
människor". Jag har inte tid med en intervjuv och är själv inte
tillräckligt insatt i alla turerna, så jag tänkte jag bollar vidare till
någon på den här listan, som kanske är intresserad av att prata med henne.

Hon hade frågor av typen:
"hur fungerar denna typ av internetkoll rent tekniskt", "skulle du våga
maila vad som helst via dessa företag", "tänker du själv på vad du
skriver i mail eller gör på nätet, och att det kan hamna i orätta
händer?", "litar du eller är du misstänksam mot"

Journalisten heter Ida Cliffordson på P4 Extra och har telefonnr 0706-428203

Tydligen är sändningen idag 1300-1500, och intervjuen skull vara ca 1415

--r

--
---
Robert Malmgren                 Encrypted e-mail preferred