Re: [DFRI-listan] Flash-proxy

Stefan Petersen <spe@xxxxxxxxx> wrote
Thu, 27 Jun 2013 11:15:25 +0200:

| [snip]
|
| Hejsan!
|
| Några saker som jag undrar, som man kanske ska lägga till en blurb om:

Tack för synpunkter!

| 1) hur mycket trafik reläas genom din browser, såsom "mycket"/"lite"?
| 2) hur hårt lastar det din browser, såsom "mycket"/"lite"?

Ja du, det vet jag inte. Baserat på den mängd trafik jag ser på dom
bryggor jag kör: Inte mycket på någon.

Men jag kan höra med David (skaparen av detta magiska ting) och om du
har lust att testa lite så vore det ju fantastiskt!

| 3) NAT blev jag inte klok på igår, funkar/funkar inte?

Browsern kopplar upp sig mot Tor-klienten så det räcker med att den kan
göra utgående TCP-connections.

| 4) Säkerhetsaspekten. Kan nån hacka min data om jag helt plötsligt
| släpper in "vem som helst" i min browser? Fast är det inget problem
| kanske man inte ska ta upp det?

Risken för att bli ägd genom browsern är nog större när du rendrerar en
sida med bilder (säger jag utan att ha läst koden! :)). Kör du Adobe
Flash i din browser? Oroa dig inte för flashproxy isf. ;-)