Re: [DFRI-listan] Hur mycket gillar vi VPN?

> Jag är väldigt skeptisk till projekt som blivit bannlysta i hela världen...
Ang. det vad hände med tysken(?)?

/Jonas

On 2013-07-16 21:31, Stefan Petersen wrote:
On 07/15/2013 10:52 PM, Linus Nordberg wrote:
Hej!
[snip]
En del av det är att DFRI skall tillhandahålla infrastruktur till
projekt som gör saker som vi gillar. Gillar vi VPN?

Gillar är en sak. Tycker mer att det är en "pilledutt" i världsrymden.
Och, som Kim nämnde, ska man erbjuda VPN-tjänster (åtminstone till
privata personer) bör det ske inom ramen för ett företag (känns det som)
och det är en heeeeeelt annan sak.

Därför, Tor is the shit...

En separat fråga är om vi vill tillhandahålla co-location/VPS (virtuella
maskiner) mot betalning. Förutsatt att vi gillar projektet som vill
betala för det, är det problematiskt på något sätt?

Det tycker jag vi ska göra. Helst till projekt som är "datailliterata",
om uttrycket tillåts. En maillista här, en webbsida där. Ge dem en
"native" Wordpress och säg "varsågod, skriv".

Jag är väldigt skeptisk till projekt som blivit bannlysta i hela världen
för att de tillgängliggör saker som barnpornografi. Men det hela får nog
styras/diskuteras på en fall-till-fall-basis.

Mvh,