Re: [DFRI-listan] Föreslagna lagändringar rörande it-relarade brott ute på remiss

On 9/2/13 12:50 PM, Linus Nordberg wrote:
> Hej listan!
>
> Den här texten [1] i CS handlar om utredningen SOU 2013:39 [2] som
> bl.a. föreslår lagändringar för att Sverige ska kunna
>
> 1) "tillträda Europarådets konvention om it-relaterad brottslighet och
> dess tilläggsprotokoll"
> och
> 2) genomföra ett kommande direktiv "om angrepp mot informationssystem
> och om ersättande av rambeslut 2005/222/RIF"
>
> Utredningen är ute på remiss. Svar skall (enligt artikeln) vara inne den
> 20:e september (om 18 dagar).

> [...]

du såg att man kunde möta och ställa frågor till utredningssekreteraren
och utredningens expert i det mail jag skickade tidigare idag? Kan ju
vara läge, som research ifall man vill sätta ihop ett remissvar?

--r

--
---
Robert Malmgren                 Encrypted e-mail preferred