Re: [DFRI-listan] Internetuppkoppling?

Tack för info. Min uppkoppling har återvänt nu så avbrottet varade mellan 25 sep till 5 oktober. Jag inser att det var ett en extrem händelse men jag tycker iaf att det är märkligt att tunnelägare, kabelägare, internetoperatörer etc. inte rapporterar ordentligt eller alls till PTS än mindre till sina kunder.

Gäller det annan infrastruktur som strömförsörjning och fjärrvärme också?

"Byta leverantörargumentet" hade inte hjälp i det här fallet.

Ngn kompensation räknar jag inte med:

"15. Force majeure
15.2
Som befriande omständighet skall bl. a. avses
arbetskonflikt, blixtnedslag, eldsvåda, sabotage, extrema
väderförhållanden, myndighetsåtgärd, nytillkommen eller ändrad
lagstiftning eller annan offentlig reglering, fel i annan operatörs nät
eller annan liknande omständighet."

Mobilabredbands-SIM-kortet är postat (förhoppningsvis).

Snipp, snapp.

/Jonas