Re: [DFRI-listan] Hemsidan

Det skulle ju inte vara ett problem om de som tweetade på twitter skrev på sidan.

Men som jag påbörjade tidigare så försökte jag få till någon typ av twitterconnection. Men det är ungefär så långt jag kommit med den också.

2013/10/7 Stefan Petersen <spe@xxxxxxxxx>
On 10/06/2013 01:06 PM, Linus Nordberg wrote:
> Hej!
[snip]
> Har ni några idéer på hur vi kan få den till något man gärna visar upp
> för folk?

Hejsan!

Jag har sett andra hemsidor har små rutor med automatgenererad
information på högersidan. Jag har ingen aning om hur de funkar eller
hur man kodar dem.

Som "små rutor" (särskrivning avsiktlig) skulle man kunna tänka sig:
1) Man skulle kunna ha en lista med DFRI:s noder och hur många petabytes
som pushas genom att fråga atlas.torproject.org. Klickar man på nån
server i listan kommer man till respektive nods atlassida.

2) Man skulle kunna ha en lista med Twitterflöde från @dfri_se. Detta
har jag sett andra göra.

3) Kanske en lista med de 5 senaste inläggen på mailinglistan.

Det är väl dessa tre ställen som DFRI är mest aktiva på och som borde
visa att det händer nåt utan att just webbsidan uppdateras?

Mvh,
--
Stefan Petersen
Ciellt AB