From: Andreas Jonsson [andreas@xxxxxxxxx]
Sent: Thursday 3 July 2014 22:45
To: listan@xxxxxxxxxxxxx
Subject: Re: [DFRI-listan] Öppet brev till Netclean

Hej,
Om man använder sina egna CA:s och blir påkomna kommer dessa åka ur
trust-bundlen snabbare än vi hinner blinka, detta för att den typen av
aktiviteter raserar hela trustmodellen. Mest talande är
Diginotar-fallet, som tog med sig holländska e-legitimationer i fallet.

De kanske kommer undan en gång med att göra det, men inte fler. Detta
har dock redan hänt i fallet med turk trust, när de "råkade" utfärda
gmail.com.

Kolla annars:
https://www.securelist.com/en/blog/208194063/TURKTRUST_CA_Problems

/andreas