Re: [DFRI-listan] Re: Tips från 32c3

Detta kommer bli grymt: https://www.dfri.se/dfri-32c3/

Men, bortsett från det tyckte jag att följande var bra:
https://media.ccc.de/v/32c3-7133-beyond_your_cable_modem#video
https://media.ccc.de/v/32c3-7174-lifting_the_fog_on_red_star_os#video
https://media.ccc.de/v/32c3-7368-shopshifting#video

Jag själv har inte sett denna, men ryktet sa att det var intressant:
https://media.ccc.de/v/32c3-7236-thunderstrike_2#video

Just, och denna ligger ju lite nära intresseområdet, tyckte den var ok, kanske inte så mycket nytt:
https://media.ccc.de/v/32c3-7196-how_the_great_firewall_discovers_hidden_circumvention_servers#video

Vad är era tips för DFRI-folk?
Även om idéerna finns, brukar DFRI ha problem att skaffa pengar för kunna genomföra större projekt. Kanske kan man lära något av den här presentationen?

"Hacking EU funding for a decentralizing FOSS project"
Understanding and adapting EU legal guidelines from a FOSS perspective

--
/Alexander Rydekull