Re: Spam-markerat av gmail (Re: [DFRI-listan] Tips från 32c3)

Andreas Olsson <andreas@xxxxxxxxxx> wrote
Mon, 28 Dec 2015 21:54:48 +0100:

| Vad jag kan se har Gmail tekniskt sett gjort helt rätt.
|
| Skickar man mail till mailinglistor är det rätt vågat att via DMARC

Gör tassmjau.com det?

Det enda jag ser för tassmjau.com är "v=spf1 mx -all" (vilket väl är
konstigt då Martin verkar sända mejl från box.tassmjau.com
[188.166.116.95]?)

| Möjligtvis att man skulle kunna diskutera hurtillvida DFRI vill ställa
| om sin mailman att sluta lägga till sidfoten. Ett annat (snäppet
| grövre) alternativ är att skriva om avsändaradressen, och på så vis
| istället låta @lists.dfri.se ansvarar för mailen.

Hur påverkar sidfoten detta?

Sidfoten är f.ö. dåligt implementerad av minst två anledningar --
identisk oberoende av content-type (vilket gör att den bara ser vettig
ut ibland) och syns inte i ett multipart mime-meddelande eftersom den
"hamnar utanför" -- så den borde kanske bort i alla fall.