Sprid gärna så att så många som möjligt kommer!

Förhoppningsvis kommer det att gå att ordna livesändning via PeerTube, vi ska försöka få till det.

/ Elias

On 2022-05-21 10:54, Mikael Odhage wrote:
Hej Listan!

Kan vi blanda in FSFE? Dom har ju en kanal på PeerTube också: https://media.fsfe.org/a/fsfe/videos

Och kanske folket bakom gpg? Det skulle kanske ge lite spridning bland folk som redan är inriktade mot digital frihet. Förutom att vi kunde få annan hjälp kanske.

/Mikael

On 2022-05-20 23:31, Elias Rudberg wrote:

 > Jag tror att YouTube är bättre än inget, jag tänker att
 > vi vill försöka nå fram så mycket som möjligt även om det
 > betyder att vi behöver streama det på YouTube.
 > Jag vill liksom inte att vi ska hindra det här projektet
 > bara för att YouTube är en tjänst från Google.

Jag förstår, men det jag tänker är att det kan avskräcka också, t.ex. jag själv blir ganska osugen på att delta i något som sägs handla om "frihet" eller liknande där man samtidigt förväntas godkänna Googles användarvillkor för att kunna vara med. Det går ju inte ihop. Men ni har såklart rätt i att det går att nå fler, de flesta tycker väl det är helt normalt att allting sker på Googles villkor hela tiden. Allt behöver inte handla om att nå största möjliga antal människor, det finns också en fråga om vilka man når och vilka man skrämmer bort. Jag tror det finns en grupp som är intresserade som kommer att tycka att det sänker trovärdigheten om YouTube är inblandat. I alla fall tänker jag själv så ibland, "om de visste vad de pratade om skulle de inte använda YouTube för det här". Men det kanske är väldigt få som tänker som jag, och risken att tappa dem kanske är ett pris värt att betala så att säga, för möjligheten att nå fler.

Jag tänker som Elias här. Det är en trovärdighetsfråga. Jag kan ha överseende med föreningar et.c. som inte vet bättre eftersom de inte känner till nåt annat än Youtube eller Zoom et.c. Men vi känner till bra och fria alternativ och kompetensen finns dessutom för att hantera dem.

../jon
Listan för diskussion om fri och öppen e-legitimation är öppen för alla.
Arkiv: https://lists.dfri.se/eleg-projekt/