Re: [DFRI-listan] Remissvar till PTS ang datalagring

Quick'n'dirty-feedback på tåg precis innan ankomst:

  - "Föreningen för digitala fri- och rättigheter" ?
  - Behörighet och åtkomst, punkt 6:  är verklöst verkligen ett ord?
jag är mer bekant med "verkningslöst".  men mitt ordförråd kan vara
kass.
  - Behandlingshistorik:  förstår inte ", utöver en referens till LEK"
-- men kanske är jag bara dum eller så har jag inte läst det dokument vi
svarar på.  ;)
  - "Vem som utförde något" kan ev skrivas in i citationstecken om det
nu är citat från texten vi svarar på.
  - meningen i punkt fem är ofullständig
  - punkt 6 är också relevant, men exemplifiera gärna "annat sätt" med
", t.ex. ____" -- alternativt byt ut "annat sätt" till "något sätt,
t.ex. ___"  , för vilken annat sätt finns? poängen är väl att det inte
finns något
  - Säkerhetskopiering.  Utöver detta finns ...  --> gör om avslutande
punkt till kolon.   samma i styckena ovan på lämpligt vis.

klart slut

/M